بسمالله الرحمن الرحیم-فلسفه نبرد کربلا وریشهای ان-بخش سوم-یک بحث وموضوع کلیدی درتمدن انسانی مسئله تربیت است وشاخص مهم این تربیت روح ارام وروحی که بخوبی با مردمان درتعامل وهمکاری است- تعبیر انگلیسیها این است روح عصیان زده مانند صخره است وروح ارام مانند دریا است وسرانجام این روح ارام باعث خواهد شد کهاین صخره عصیان وقدرت اش رااز دست بدهد وارام شود ومیتوان به جرئت گفت که تعلیم وتربیت صحیح فقط درشیعه وفق اهلبیت مکرم است یک نگاهی به حضرت علی علیه السلام د اشته باشیم حضرت غالیان را که سخت طرفدار حضرت هستند کشت ولی خوارج که جزو ناصبیان بودند نکشت تا انکه حمله ورشدند وناصبیان وکسانی به شیعه رافضی گفتند یک فرقه سیاسی هستند که منضشا وریشه انها طاغوتهای زمان بودند کارشناسان به نسل دوم که به رهبری رسیدند توجه کردند- عبدالله بن زبیر- عمربن سعد- عبداالرحمن بن ابو ابکر- عبدالله بن عمر- سرانجام یزیدبن معاویه- انسانهای عصیان زده هستند د رمقابل حسین بن علی علیه السلام – مسلم بن عقیل وعباس بن علی علیه السلام واین امر درطول تاریخ سیر وجریان دارد وحدته شیعه درعراق وسپس درایران وتعامل ایندو باهم یک معجزه بزرگ الهی است که تمام فرق های جهانی واسلامی وجود ندارد وجود هم پیدا نخواهد کرد- تمام فرق اسلامی وکارشناسان نوشتند که جنگ بر امام حسین علیه السلام تحمیل شد وقوانین قرانی که زمانی جنگ بین دوفرقه اسلامی بوجود میاید که باید بزرگان اسلام مسئله حل کنند وگرنه باید درطرف مظلوم باشند یا خود را کنار کشیدند ویاخود عصیان زده بودند-ادامه دارد